26.5.09

Cerita 3 Header Blog Blogawan

Assalamualaikum w.b.t.

Pertamanya terima kasih kepada aiman kerana tidak putus-putus bekerja keras untuk menambahcomelkan blog blogawan ini. Apa baiknya aiman ni adalah dia sedia mendengar komen-komen yang dilontarkan kepadanya. Thanks Aiman. (biasa la bodek, kekgi banyak lagi nak suruh design hok lain-lain plok. Harga tetap RM50 satu headerkan man?)

Bersama-sama ni aku tunjukkan satu persatu header yang telah siap design dan aku padankan dengan blog kita ni.

Header 1


Sebelum masuk blog


Contoh 1: Bila diletakkan pada blog

Header 2


Sebelum masuk blog.


Contoh2: Bila diletak pada blog

Header 3


sebelum masuk blog


Contoh 3: Bila diletak pada blog.

Secara sengaja aku minta Aiman buat header ni dengan melambangkan masjid terapung sebagai icon Terengganu. Jika nak ambil masjid kristal, rasa macam tak berapa sedap skit. Tempat lain ada juga nilai Terengganu, tetapi mengambilkira konsep 'amar maaruf dan nahi mungkar' dan kasih sayang yang kita nak sandarkan, aku rasa masjid adalah simbol terbaik.

Secara sengaja juga aku minta Aiman jadikan header ni semacam header blog aku dari segi designnya (sebelum ini tulisan Blogawan Terengganu dilatari warna gelap). Namun, ianya tidak bermaksud apa-apa melainkan mahu kelihatan cerah dan ceria sahaja. Ia juga menggambarkan designernya adalah orang yang sama. Hehehehe.

Kepada Aiman, saiz sepatutnya bagi header kita ni adalah lebar 960px. Sebab tu kalu kita perasan hujung header dengan blog ni sedikit tak sama. Sikit je tu. Apapun, pada aku kesemuanya adalah menarik hati TERUTAMANYA header nombor 2. Lembut berbanding dua yang lain.

Wallahua'lam.

5 ulasan:

ibnulmunzir on 26 Mei 2009 6:17 PG berkata...

Ibnul Munzir

Kalu mintak pilih header, Header 2 tu comel dah tu. Cuma kaler hitam/kelabu putih tu boleh tukor jadi kalerful sikit...hehe...

nasikerabupetro on 26 Mei 2009 9:10 PG berkata...

chokong....chokong...

amdang81 on 26 Mei 2009 11:43 PG berkata...

Aiman - ada berani ke nak ubah lagi hok no 2 tu kasi kalerful skit? saiz tu kena tarik panjang ke tepi skit. Huhuhuhu..

amdang81 on 27 Mei 2009 11:54 PG berkata...

Alhamdulillah, header blog telah berjaya dipanjangkan. Terima kasih ADI.

MusafirKerdiL on 29 Mei 2009 12:43 PG berkata...

ambe dok prasang amdang ade komen
nok header yg ceria2
dengan ada sejid trapung

ambe wak wok itang bletung..haha

http://img7.imageshack.us/img7/1836/headerbgwan.gif

Catat Ulasan

 
Senarai Blogawan Terengganu

Personal, Pendapat & Politik